Iluteenindajate võlu ja valu - mida teha siis, kui teenust ei saa osutada kontaktivabalt?


Aasta on möödas ja märts vaatas meile vastu jälle samasuguse või isegi suurema negatiivsusega, kui eelmisel aastal. Kriisid õpetavad, sunnivad mugavustsoonist välja ja ma olen saanud viimasel ajal harjutada (nagu ilmselt paljud meist). Meenutuseks lugesin aasta tagust postitust, millise tegevusplaaniga kavatsen kriisi ületada. Peale seda olen kütnud nagu orav rattas. 




Suve lõpus tekitas hommikul kell kuus äratuskella helin kerge paanika: süda puperdas sees, üritasin silmad kinni meenutada, mis päev on ja kuhu/mis kellaks minema pean. Salong avatakse kell 9 hommikul ja minul juhtus päevi, kui olin mõne töö kokku leppinud kella seitsmeks. Jah, neid inimesi on, kes suvehommikul on nõus nii vara tulema.

Elukestev õpe ja elukestev õppija, mida see tähendab?

Uute piirangute valguses on taas põhjust proovida vastata küsimusele, mis vähemalt minul vahel kuklas tiksub: mida ma teeks siis, kui mingil põhjusel ei saa praeguse ametiga jätkata? See küsimus on aeg ajalt esile kerkinud seoses tervise, kõikuma löönud enesekindluse või võimaliku majanduslangusega. 

Tegelikult oli juba 2020 aasta kevadel väga selgelt näha, et uut tööd polegi nii lihtne leida või töö eest saadav tasu ei pruugi katta kõiki su vajadusi ja kohustusi. Mida siis teha?

Õnnetuste eest pole keegi kaitstud. Sellistel juhtudel on hea, kui sul on plaan B




Minu poolt jälitatav blogija, Rahalood, rääkis samuti oma hiljutises postituses uute oskuste õppimisest (nagu oleks mu mõtteid lugenud). Ta tõi näitena välja oskused, mis on igal ajal abiks sissetulekute kordistamisel:
  • turundus
  • avalik esinemine
  • kirjutamine (blogimine)
  • koolitamine, konsulteerimine
  • vähem levinud võõrkeeled 

Seda kogesin isiklikult, et vahel on kasulik oma CV ja oskused kriitilise pilguga üle vaadata. Ennast täiendada ja midagi juurde õppida. Siia loetellu võiks lisada tegelikult ka suhted (networking) ja  võrgustiku loomise. Otsi alati sõpru ja tuttavaid erinevatelt elualadelt ja püüa olla inimestele kasulik, midagi vastu ootamata.

Iluteenuste valdkonnas toimetades on seal toimuv mulle rohkem ihu ligi ja oluline. Valdav enamus on oma ettevõtte ainsad töötajad - luuakse endale töökoht ning reklaami- ja turunduseelarve on väike ja/või panustatakse minimaalselt. Headel aegadel ei nähta vajadust reklaamida ja kehvematel aegadel puudub ressurss. Samas on ilusalonge ja ilutegijaid väga palju, konkurents tihe ning turg kirju ja tegijaid seinast seina. Isegi Töötukassa andis teada, et nüüd aitab - Töötukassa kaudu enam iluteenindajaid juurde ei koolitata.

Huvi pärast vaatasin põgusalt, mis Pärnus toimub. Koduleht (heal juhul) ja Facebook ärikonto on peamised kanalid, mille kaudu iluteenuseid pakutakse. Suurepäraseid spetsialiste on palju ja vähegi ontlikum teeb "oma koha". Kuid kahetsusväärselt vähesed panevad rõhku sotsiaalmeediale: postituste järjepidevus, sisu, visuaal jne. Iseenda kogemusele toetudes võib olla tegemist aja puudusega ja/või ei peeta seda oluliseks, kuna püsiklientuur on piisavalt suur. See on selline linnulennult ülevaade ja minu oletused (pole teinud põhjalikku turu-uuringut, seega ei pretendeeri absoluutsele tõele).

Kuidas ma saan meile kasulik olla?

Õpin. Enam ei piisa ainult erialastest oskustest. Oleneb muidugi igaühe isiklikest eesmärkidest, aga müügitööriistad ja laiem silmaring aitavad näha suurt pilti tervikuna ning edukamalt teenust müüa. Meil on salongis kaheksa inimest, igaüks eraldi majandav üksus. Spes Ilutuba Facebook konto ja koduleht https://iluteenusedparnus.com/ on platvormid, mille kaudu kogu salongi tutvustada ja müüa. Osadel meist on ka oma isiklik Facebook töökonto (minul näiteks). Isikliku töökonto olemasolu on kasulik juba seetõttu, et salongi (töökohta) vahetades jääb sulle info tehtud tööde kohta alles. Persoonibrändingu mõttes tasub ennast tegijana tutvustada, sest inimesed ostavad inimestelt. Meil kõigil on ju oma lemmik klienditeenindaja ning liikudes tulevad kliendid sinuga kaasa.


Vana hea jäämägi


Õpin, kuidas asju ajada nii, et see meile kõigile kasu tooks. Esimese koroona ajal tegin läbi Persoonibrändingu akadeemia (sellest võid lugeda siit). Nüüd õpin digiturundamist veebiseminare kuulates, Turunduslaboris ja Timo Porvali jälgides. Turunduslabori foorumis on fookuses koduleht ja e-pood. Üleüldiselt räägitakse praegu väga palju netti kolimisest, e-müügist ja kontaktivabast teenusest/teenindamisest.  Samas on vähe nõuandeid neile, kelle teenust ei saa kontaktivabalt tarbida. Mida meie peame tegema?

Sain kolleegidelt loa tegeleda salongi Facebook kontoga ja üritan kodukale samuti küüneviha sisse ajada. Meil on olnud juttu ka Instagrami konto loomisest salongile, aga esialgu tasub hoida fookust nendel kahel. Samm sammult GSD (get shit done). Ma ei tea täpselt, mida ma teen ja see pole kaugeltki ideaalne, mis ma teen, aga nagu asjadega ikka - hakka lihtsalt otsast pihta. 

Ehk siis keskendume praegu kolmele kanalile:

  • Koduleht
  • Facebook
  • Googel


Tööriistad, mida kasutan:

Canva - suurepärane tasuta programm kujunduste tegemiseks. Sobivad templid erinevatesse sotsiaalmeediakanalitesse. Proovisin 2 nädalat tasulist versiooni ka. Väga super. Avastasin, et seal on võimalus teha ka sotsiaalmeedia postituste kalender. Kõik ühes kohas ja pole vaja meediakalendri tarvis eraldi äppi. Ära ainult unusta tasulist prooviperioodi ära lõpetada, kui sa just ei soovi jätkata! Kindlasti lae endale tasulise versiooniga tehtud kujundused arvutisse, sest peale prooviaja lõppu läheb tasulistele piltidele vesimärk peale.

Moldiv - tasuta programm kollaažide tegemiseks, aga see jookseb mul telefonis kokku millegi pärast. Pole viitsinud midagi uut ka otsida


Kasulikud lingid ja inimesed, keda jälgin:

Blogi Rahalood https://rahalood.wordpress.com/2021/03/ (link artiklile, millest eelnevalt juttu oli)

Alar Ojastu https://www.alarojastu.com/ - tal on väga head artiklid nt motivatsioonist ja sellest, kuidas läbipõlemist ära tunda ja sellega tegeleda. Eriti oluline -  miks on püsiklient oluline.

Timo Porval https://turunduslabor.ee/ - uuri järele! Mina olen seal

https://www.zone.ee/akadeemia/videoloengud/ - superkasulikud tasuta videoloengud, mis aitasid mul esimese koroona ajal aega sisustada. Super tänud Timole selle töö eest, mis ta on ära teinud.

Sven Nuum https://nullist.ee/podcast/ - kogu info praktikutelt sotsiaalmeedias toimetamiseks

*kui leian veel midagi kasulikku, mis on abiks, siis lisan siia linke juurde. Ole hea ja anna märku, kui leidsid siit midagi enda jaoks. Samuti olen tänulik info eest, kui Sinul on mulle soovitusi. 


Tänud ette ja aitäh, et lugesid!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Tsiteerides klassikuid - mõned tahavad kõike, AGA nad ei kõnni katustel

Kolisin mehest lahku, mis nüüd saab? Ma olen ju nii vana?!

Stardipauk - minu vara ja kohustused