Elu ja ettevõtlus enne ja peale viirust

Nagu realiseerunud ulmefilmi stsenaarium. Elu enne viirust ja peale viirust. Meenutab seda ütlust, et kui inimene peab plaani, siis jumal taevas naerab. Igatahes on praegune olukord level up ja võib olla olen hetkel liiga optimistlik, kui ma ütlen: you hit like bitch! (loe vene aktsendiga). Eks aeg annab arutust. Eriolukord riigis kuulutati välja 13 ja reede. 13 ja reede sündis minu esimene lapselaps...

Vahepeal on meedias õudne möll lahti läinud. Folkloori tuleb kamaluga juurde iga minutiga. Seda üleskutset, et peale viirust tarbi ja puhka Eestis, et aidata kohalik ettevõtlus taas jalule... mõte on kaunis, aga päriselt, kui palju on neid inimesi, kes seda tegelikult ka teevad? Enda kohta võin küll öelda, et mina tarbisin juba varem kogukonna toetamiseks. Mul on praegugi külmikus kuus purki kuusevõrse-mee külmarohtu, puhas käsitöö. Ei ole köha, nohu ega külmetust, aga ma tahtsin.

Olukord on nagu on ja emotsioonidega lahendusi ei tule. Olen võtnud seisukoha, et loodus teeb oma tööd. Me oleme ära unustanud, et inimesed on osa ökosüsteemist. Ilma asjata ringi ei tilberda. Nagunii olen juba mõnda aega inimesi vältinud. Leidsin just sügavkülmikust piparkoogitaigna. Kui etiketti uskuda siis parim enne lõppes 27.01.2017. Tõstsin sulama, ma arvan, et homme saab küpsist.

Vaatame karantiini positiivset külge. Tehnoloogia ja uued lahendused saavad hoo sisse ning viirusest saab meteoriit, mis tappis dinosaurused. Dinosaurustel on aeg lahti lasta kontrollimise vajadusest, mis osaliselt takistas võib olla kodukontorite levikut, uute lahenduste ja ideede omaks võtmist.  Ehk ollakse nüüd ka enam avatud nt lühendatud töönädala rakendamiseks ja eriti metsikuks minnes - ehk pannakse kaubanduskeskused, eriti toidupoed vähemalt pühapäeviti kinni ja lühendatakse lahtioleku aegasid. 
Inimesed ei pea mööda poode kooserdama, on palju lahedamaid ja loomingulisemaid vaba aja veetmise viise. Praegune eriolukord tõestab seda. Kiire on maha võetud ja inimestel on võimalus näha ja kogeda vähemalt korraks, mida nad teeksid siis, kui raha poleks oluline. Inimesed kohanevad.

Aga nüüd...

Võtsin aasta esimese kahe kuu käibenumbreid kokku ja võrdlesin eelmise aastaga: 2020 vs 2019
Äritegevuses ja planeerimises olen täiega kanadakas, st ma ei tea asjast midagi, loodetavasti õpin ja plaanid on lambist võetud. Panin endale 2020 aasta eesmärgiks kasvatada käivet 10%. On see piisav, suur või väike, pole aimugi. Lihtsalt üks number. Käibekasv pidi tulema suuremast tööpanusest ning jaemüügist. See oli siis enne koroonat. Esimese kahe kuuga on kasvu eelmise aastaga võrreldes 58,45%

Mõtlesin küll, et kuidas see võimalik saab olla, aga veidi süvenedes on number ikkagi päris loogiline. Möödunud aastal jagasin ruumi ja renti kolleegiga. Alates juunist 2019 siirdus ta raseduspuhusele ja sellest ajast võtsin vastu otsuse üksi ruumi edasi rentida ja kaasüürilist mitte võtta. Kui varem oli tööpäevi nädalas 3, siis nüüd töötasin sisuliselt poole suurema koormusega. Mis teha, inimesed armastavad mind. Kiidan ennast ise.
Ettevõtluskulud olid samuti suuremad, aga samas on ka teenimise võimalusi rohkem.

Septembrist 2019 muutsin veidi hinnakirja. Mulle ei meeldi see komme, et laksust 01.01 hindadele otsa keevitatakse. Minu hinnakiri on püsinud muutumatuna alates 2016. Just hiljuti käis massaažis hästi huvitav tegelane, Edvin The Barger Shop´ist. Mulle tundub, et tema The Barger Shop Barger & Burger, suvine söögikoht seal kõrval, on rohkem elustiil, kui äri. Tema küsimusele, kui palju teised Pärnu linnas massaaži eest küsivad, ma ei osanud vastata. Ta ütles, et see näitab, et ajan oma asja ega lase ennast ümbritsevast häirida. Vahel tundubki, et pean seda kohta selleks, et noppida teri inimestelt, kellega ma muidu kokku ei trehvaks...

Sattusin heietama. Mullu novembris korraldas Pärnumaa arenduskeskus tasuta koolituste sarja "Müügimaania", mis koosnes kolmest seminarist. Mul oli õnne ennast sellele koolitusele esimeste seas ära registreerida. Esimese avapaugu andis kasvustrateegia coach Indrek Saul, seejärel rääkis Romet Nael, kuidas teha lisamüüki ja müüa rohkem. Sarja võttis kokku viimasel seminaril Aira Tammemäe tutvustades väärtusmüügi põhimõtteid. Ma jäin väga rahule, sain sealt nii palju motivatsiooni ja enesekindlust. Selle laineharjal pidin purjetama läbi aasta nagu niuhti. Tänasel päeval tundub nagu enam ei kehtiks ükski neist põhimõtetest. Otsisin eile koolitusmaterjalid üles, et need uuesti läbi vaadata. Äkki sähvatab midagi.

Arvan, et force majeure tingimuste ilmnedes on mõttetu käibeid eelmise aastaga edasi võrrelda. Lugesin just kasvucoch Sauli kriisiststrateegia teemalist postitust: iga ettevõtte jaoks on kriisis esimene prioriteet tagada raha olemasolu. 
St konkreetseid tegevusi, kuna puhvrit mul sisuliselt pole. Kasutasin selle detsembris maaostuks ära ja kui aus olla, siis jäin kolmeka sisse ka. Kusjuures, tänase päeva valguses patsutan endal neerud lahti selle eest, et mul oli piisavalt mune ostupakkumine detsembris ära teha, kuigi mul kogu summat polnud. 
Üks eraisikulaen on veel, kokku 3k + 2k. Kummagi eraisikuga maksetähtajast juttu tegelikult polnud. Sisuliselt 3k on olemas ja saaksin seda kasutada puhvrina, mis tähendab, et pean nendega sel teemal suhtlema. Ehk on nad nõus, kui kummalegi maksan nt pool. Kõik oleneb sellest, mis lähematel päevadel ja nädalatel juhtuma hakkab.

Konkreetsed tegevused ja plaan:
  1. Läbirääkimised üürikorteri omanikuga ja salongi rendipinna omanikuga rendi osas
  2. Püsikulud üle vaadata, kas on midagi ilma milleta saab elada
  3. Toidukulud kontrolli alla. Äkki õnnestub nüüd 50€ per nädal ära teha?
  4. Jaetoodetele soodusmüük? Personaalsed pakkumised? Õnneks on laos tooted ja võimekus olemas. Lisaks võiks müügimehelt küsida midagi realisatsiooni peale, nt uus hooajaline kaup saabus just.
  5. Kui tundub, et asi kipub hapuks, küsin nt Selverisse poole kohaga tööd vms.
Eniveiz mulle igatahes tundub, et stressitingimustes võtan ennast kokku, olen produktiivsem. Vähemalt massaažisõber Sander on veendunud, et mina tulen sellest asjast kohe kindlasti välja ja mina usun kõike, mis mulle räägitakse!




Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Tsiteerides klassikuid - mõned tahavad kõike, AGA nad ei kõnni katustel

Kolisin mehest lahku, mis nüüd saab? Ma olen ju nii vana?!

Stardipauk - minu vara ja kohustused