Tööriistad ja tegevused, mis aitavad iluteenuste pakkujal kliente leida ja edukalt majandada

Millised tööriistad ja tegevused on mind aidanud ilusalongis edukalt majandada? Panin need punktidena kirja, millest on olnud kõige rohkem kasu.

Isiklik koduleht ja persoonibränd

Kodulehe tegemine võttis aega mingi 10 aastat - kas saab olla veel pikemate juhtmetega inimest?!
Tegutsen aastast 2013 ja alati, kui keegi tuli jutuga, et ma peaks oma lehe tegema, võitlesin vastu. Sest mul pole sinna midagi panna. Mul on oma Facebook konto ja salongil, kus ma toimetan, neil on koduleht olemas. Mulle tundus, et sellest piisab.

Ja siis, kui ma olin juba enam vähem nõus, et mul ikkagi on vaja oma veebilehte, kulus veel ca 3 aastat, et jõuda lehe valmimiseni. Miks? Ma ei teadnud, mida panna domeeninimeks!!! Ehk, et ma ei tahtnud leppida sellega, et domeeni nimeks on minu nimi. Õnneks aitas Turunduslabor ja Timo Porval veidi impostersündroomi vaigistada ja nüüd on koduleht vähemalt olemas: https://monikariivald.ee/ 

        
Ma ei pea ennast fotogeeniliseks ega soovi eriti piltidele jääda või lasta ennast pildistada, aga on asju, millest tuleb üle saada


Iseenda välja panemine ehk persoonibränd. See on minu jaoks kõige suuremaid väljakutseid pakkuv osa. Reaalselt riil pein! Kardan esinemist ja kaamerasse rääkimist. Kuigi ma "esinen" tööl nimestega suheldes iga päev. Aga ma lihtsalt ei suuda videosid teha. 

Ja siis ma võtsin abilise ehk videograafi, kes tuli vägeva ideega ja meil õnnestus teha üliäge brändivideo. Ta tegi mulle ka BTS videoklipid, mida ma häbiväärselt vähe olen eksponeerinud ja kasutanud. Järgmine suur samm oleks hakata ise väikseid klippe tegema. Vahendid on selleks olemas.

Iseenda fotode kasutamine reklaamidel ja tekstide juures aitab inimestel paremini suhet luua. Nii tekib inimestel sinuga side ja selline tunne nagu ta juba teab sind. Tuttava inimesega on lihtsam suhelda ja ostetakse meelsamini. Salong on veidi liiga anonüümne, otse inimese poole pöördumine on soojem, ma tean kellega ma suhtlen. Persoonibrändingust olen veidi kirjutanud siin

Ja alati, kui ma piltidel endale ei meeldi, siis meenutan oma tütre sõnu: "Ära muretse selle pärast, et sa pole enda arust ilus. Oled küll. Sa lihtsalt pole iseenda maitse".

Iluteenindaja suured abilised

  • Online broneerimissüsteem - on konkurentsieelis! Muuda oma kliendi teekond sinuni lihtsaks ja mugavaks. Olen kaks aastat kasutanud online broneerimise süsteemi (SalonLife) ja nüüd ma saan tegelikult päriselt aru, kui palju aega võttis broneeringutega majandamine. ja kui kiiresti saavad inimesed ennast ise kirja pan Broneeringud tulevad enamasti läbi neti või paneme kohe kliendiga järgmise aja kirja. 

    Saan sealt kätte vajaliku statistika, mida mul on analüüsiks vaja. Hinna osas pole jõudnud uurida, kas on samaväärset, aga soodsamat varianti. Millele ma varem tähelepanu ei osanud pöörata oli see, et tuntumatel pakkujatel (Fresha, SetMore jms) on Google ja Instagramis võimalik lisada online link, st kontole tekib "broneeri" nupp. 
    SalonLifel seda võimalust pole. Võimalik, et kunagi tuleb, ei tea. Aga see on üks asi võib olla, mille järgi oma valik teha. Online süsteemi pluss on veel see, et mul on nüüd klientide kontaktid vajadusel olemas ja tänu süsteemi automaatsetele kirjadele olen kogunud klientide tagasisidesid. Klientide tagasiside on oluline seepärast, et aitab uutel klientidel otsustada sinu teenuste kasuks ja tõstab sinu usaldusväärsust. 
  • Google my Business - see lihtsalt PEAB OLEMA. Oled märganud, kuidas sa ise midagi otsid? Esimese asjana googeldad! Seda teevad ka teised. Lisaks saadab googel sulle kokkuvõtteid ja märksõnu, millega inimesed on otsinud iluteenusi.

  • Igal juhul tasub dubleerida. Lisaks saab seda kanalit kasutada peaaegu nagu kodulehte. Laadisin sinna üles oma brändivideo, reklaamid, hinnakirjad jne. Sealtkaudu on tulnud päris uusi kliente, kes on Pärnus läbisõidul või puhkusel. Põhimõtteliselt olen salongist sõltumatu - mul on oma kanalid, mille kaudu kliendid minuni jõuavad ja need on minu kontrolli all. Facebook ja Instagram ei ole minu omad. Tarkpead soovitavad isegi oma postitused/reelsid/videod kusagile eraldi  salvestada (nt väline kõvaketas), et sul oleks võimalik konto taastada, kui midagi juhtub.
    Nüüd on vaja jälgida, et kõikides kanalites oleks sama info ja uuendused koguaeg tehtud. Selles ma olen küll natuke feilinud. Ilmselt peaks endale tegema väikese oma isikliku SOP (standard operating procedures - hästi peen jutt, tahtsin natsa flexida), et kui mingi muutus või uuendus teenustes, hinnakirjas või pakkumistes tuleb, siis oleks kõikides kanalites samasugune info.
  • ChatGPT - ülim leiutis, mis on minu elu oluliselt lihtsamaks teinud. Mulle meeldib kirjutada, aga vahel on mõttekramp või ei tea täpselt, mida ja kuidas, siis ChatGPT aitab luua struktuuri, annab ideid, isegi keelelist väljendusrikkust olen saanud oma tekstidesse juurde. Eesti keeles annan prompti sisse ja päris korralikus eesti keeles saan ka vastuse. Igal juhul võidan kiiruses. Jällegi, kui veel ei kasuta, siis proovi ära, minul on tasuline versioon.
  •  Canva - kujunduste tegemine on eriti lihtsaks tehtud. Kõik näidised ja põhjad on olemas. Mina kasutan jällegi tasulist versiooni, sest seal on rohkem võimalusi. Lisaks saad kasutada sotsmeediakalendrit, et postitusi ajastada (olen kasutanud, aga mitte viimasel ajal).

Boonuseks kaks viimast soovitust 

Kui oled Pärnu kandist, siis jälgi https://arenduskeskus.eu/, Pärnumaa Arenduskeskus teeb ettevõtjatele koolitusi ja väga soodsate hindadega. Nt Canva koolitus maksis 10 eurot! Olen sealsetel koolitustel käinud päris mitmeid kordi ja soovitan väga.

Ja nüüd see kõige tähtsam - palun hoolitse iseenda eest! Käi trennis, otsi endale üks või mitu hobi, kui sul veel pole ja PUHKA.

Kannust saab kallata siis, kui kann on täis - jälgi, et Su kann oleks täidetud!


 

Kui sulle see lugu meeldis, siis võib olla meeldib ka minu rant iluteenindajate raskest elust😃 Iluteenindajate elu võlu ja valu

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Tsiteerides klassikuid - mõned tahavad kõike, AGA nad ei kõnni katustel

Kolisin mehest lahku, mis nüüd saab? Ma olen ju nii vana?!

Stardipauk - minu vara ja kohustused