Kuidas ma börsil viie sendi pärast timmisin ja suurelt kaotasin

Loeme  koroona korraliseks puhkuseks. Esialgu tundub, et kõige hullemad stsenaariumid jäid vähemalt praeguse seisuga teostumata. Nii palju, kui mu ajukurrud lubasid, tegin väikesed arvutused esimeste kuude kohta, so jaanuar-mai, vaatasin aasta alguses pandud eesmärke ja võrdlesin eelmise aasta käivet samal ajavahemikul. 

Ma arvan, et võin sellega praegu rahule jääda: võrreldes eelmise aastaga on kasv ca 12,5%. Möödunud aastal, kuni mai kuuni, jagasin ruume teise inimesega (so kummalgi kolm tööpäeva). Plaan oli kasvatada käivet 10%. Vaatame, mis suvi ja ülejäänud aasta teeb. Mõned siin ennustavad, et sügiseks tuleb see õige majanduslangus kohale.

Võib olla olekski paslik ära tuua, mis plaanid mul üldse aastaks 2020 on. Väikese sõnalise tutvustuse olen teinud oma veebruarikuises postituses Eluhakid, nipid ja mille eest tänulik olla
Tegelikult see on mul päris esimene kord sellist konkreetsemat plaani teha. Seni olen lasknud mingitel asjadel lihtsalt kuklas tiksuda.

Kodu ja lähisuhted on endiselt läbi mõtlemata. Kuna ma sinna midagi panna ei osanud, siis on see lahter täiesti Rahakrati päralt - kasvõi pulli pärast. Vähemalt on linnuke kirjas


TÖÖ - käibekasv arvutuste kohaselt ca 12,5%. Praeguse seisuga on graafik tehtud nii, et pikalt olen kirjas kolmel päeval ja kui need täis tiksuvad, siis lisan juurde. Vahel tuleb isegi 5-6 tööpäeva nädalasse ära. Tegelikult on see sõbralikum, kuna mul on võimalus kõik tahtjad nädala peale ära jaotada ja ma ei pea enam tegema 12-13 tunniseid tööpäevi. Jaemüügi kasvatamise ideid on samuti ja töö käib eesmärgi täitmise nimel.

KODU JA LÄHISUHTED - nagu varem juba mainisin, siis siia ei osanud midagi mõistlikku kirja panna, aga see teema tundus oluline. Igatahes on sokid kootud ja ka kätte toimetatud. Võtsin instas ühendust, et mismoodi kingitus kätte toimetada Kratti paljastamata. Korra käis peast läbi, et mul on ju kooliaegne kallim politseis tööl, korraldaks politseiopi, aga seda ei läinud tarvis. Krati assistent tuli ise nädalavahetusel Pärnusse käima. Selgus, et ongi päriselt assistent mitte pikantsete lugude peategelane "mul on üks sõber".

RAHALINE KINDLUSTATUS - eraisiku- ehk FFF laenud oli plaanis aprilli lõpus ära tasuda. Nii hästi mul ei läinud, aga olen siiski 5000€ laenu vähendanud ja tänasega on veel 2000€ üleval, seega ülikõva tulemus. Peale seda võib hakata mõtlema puhvri peale. 

Eriti lahe, et mul on nüüd Ettevõtte Investeeringute Mapp! Seal on kaks lepingut - Maarendileping ja Laenuleping. Jap, täpselt nii, andsin laenu, päris intressiga laenu! Lahe värk.

Koroona-puhkuse ajal alustasin Investeerimiskontol aktsiate ostmisega ja Kasvukontol toimetan aktsiafondidega alates novembrist vist. Iga nädal kannan mõlemale kontole veidi raha. Kasvukontol jaguneb summa minu seadistuste järgi kolme fondi vahel. Just vaatasin, et esimest korda on seal kõik fondid rohelises ja kasum tubli 27.96

Aktsiatest olen ostnud LHV-d ja Kaubamaja. Iga nädal ostan tsipake juurde ehk siis hajutan ajas (jube tark jutt, nah). Olen ostuorderite sisse andmisega katsetanud ühte ja teistpidi, püüdnud ära arvata kuhu poole hind võiks liikuda. Üks nädal timmisin börsil ostuordereid ja mõtlesin, et panustan viie sendise! languse peale, järgmine hetk hüppas LHV aktsia 12.30 peale. Panustasin 11.70, aga jäi jäi hoopis ostmata.

Huvitavat asja olen täheldanud enda juures. Seni, kui hinnad olid pigem stabiilselt maas, olin rahulik ega tõmmelnud. Nüüd, kui hinnad on hakanud tõusma on tekkinud veider ärevus, et äkki peaks rohkem raha alla panema enne, kui hinnad veel rohkem kerkivad. Tea, kas see on mingi FOMO efekt... 
Igatahes olen ka Balti Börsil kenasti rohelises ja kasumit näitas 14.72 ehk siis kokku 42.68 nagu maast leitud.

Maale ostetud korter hakkab ka vist ilmet võtma (haha nali muidugi), kui nii võib öelda. Üks selle aasta plaanidest oli tegeleda ka korteri sisustamisega ja seal vajaminevate tööde tegemise alustamisega. Sõbralt Sõbrale kauplusest sai ostetud diivan, millelt vana inimene kergelt püsti saab. Töökaaslaselt ärisin kaks tugitooli. Ta oli nii lahke, et pakkus transporti veel sinna juurdegi, aitäh talle selle eest.

Diivan 70€ ja tugitoolid 2x40€ ehk praegu on läinud kokku 150 eurot. Voodi ja köögimööbel olid juba varem olemas. Kraanikausikapp vajab uut tasapinda, aga see pole nii oluline. Palju tähtsam on see, et katus lasi vihmaga veits läbi ja süüdlane on arvatavasti lagunenud korsten (või katkine eterniit, krt seda teab), millega tuleb kiiremas korras tegeleda. Esialgne väga umbes kalkulatsioon mulle eriti ei meeldinud, aga mis teha. Kui ise ei oska siis tuleb maksta.

                                 

Selline asjalik seekord...

PS. Blogi tausta jätsin endiselt mustaks. Veel. Kuigi turunduskunn Timo Porval ütles, et see on halvim võimalikest, kuna silmal on seda raske lugeda. Aga see on teistmoodi ja las praegu olla pime ehk kunagi.... näiteks siis, kui mõni jälitaja ütleb, et ära jampsi? 


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Tsiteerides klassikuid - mõned tahavad kõike, AGA nad ei kõnni katustel

Kolisin mehest lahku, mis nüüd saab? Ma olen ju nii vana?!

Stardipauk - minu vara ja kohustused