Kuidas mina oma rahaasju juhin ja rikkaks kavatsen saada

Motivatsioon tegeleda oma elu juhtimisega hüppab kord üles, siis jälle alla. Näen seda selgelt oma kirjatükke lugedes. Praegu tundub olevat mõõnaperiood või vähemalt kipub selline tunne peale, et sellest ei piisa, mis ma teen.

 Kui tahame saada majanduslikku rikkust, peame kulutama vähem, kui teenime

Kulutan vähem, kui teenin, aga sõnad rikkus ja jõukus pole mulle omased. Ma ei seosta neid sõnu endaga. Veel. Minu sõnad on turvatunne, kindlus, meelerahu. Need on märksõnad, mis minuga kõnelevad ja turvatunde saavutamise nimel olen palju tööd teinud. Olen selle üle uhkegi olnud - töötan kasvõi p.rse lõhki ja teen nii pikki tööpäevi, kui vaja. See kõik on olnud vajalik. 

Puhkuseplaane ei julge eriti pidada, kuigi pangas on loodud Reisifond, mille saldo on küll null, aga ehk see muutub kunagi. Praegu on nii, et kardan puhata ja miks, seda teemat ma isegi ei viitsi lahata. Las ta jääb. Suurem aur läheb hetkel vihmafondi ja reservi eest hoolitsemiseks.


Üritasin aastaid tagasi käsitööga lisaraha teenida ja kudusin sokke, kindaid, heegeldasin mütse. Ilmselgelt ei läinud hästi :)

Püüan leida ja ka ise tekitada rohkem võimalusi, kuidas mitte sõltuda ainult ühest sissetulekust ja selle abil kasvatada kindlustunnet tuleviku suhtes. Üritan taltsutada oma sisemist kontrollivajadust ja delegeerida, et vabastada endale aega. Sellepärast ongi vahel kasulikum maksta kellelegi, et igav/tüütu/mahukas töö minu eest ära tehakse ja ise saan keskenduda olulisemale. Sellepärast on mul näiteks raamatupidaja ja robottolmuimeja...

Katsetan hetkel koostegemise jõudu MyFinancier abil, et ei peaks asju märkmikku (mida ma väga armastan) ega exceli tabelitesse üles kirjutama. Olen proovinud erinevaid variante ja nendest ka varem siin rääkinud, aga mingil hetkel sõidab ikka elu sisse ja kõik jääb sinnapaika. MyFinancier kogub raha liikumiste kohta andmed ise automaatselt kokku (ka siis, kui arveldusarved on erinevates pankades) ja mina saan tegeleda planeerimise, eesmärkide seadmise ja errorite parandamisega, mis on minu jaoks isegi juba raske töö. Seega, kui saab natuke lihtsamalt, siis ma tahan seda proovida. 

Võimalustest rääkides. Mulle on antud võimalus olla ka ise natuke nagu finfluencer ja pakkuda oma sõpradele ja blogi lugejatele sooduskoodi Monika1M2R3. Sellega saab aastaks -15% soodsamalt põhi- või kuldpaketi (olenemata sellest, kas valid kuise või aastase makse). Sooduskoodi saad registreerimisel kasutada siin

Kadri Mäsak (kui ei tea, kes on Kadri, siis soovitan googeldada) teeb korra kuus zuumi, kus saad laivis esitada oma rahatarku või -rumalaid küsimusi (mõlemad on täiesti lubatud). Kuldpaketi omadel on eriti eksklusiivne võimalus küsida tasuta personaalset konsultatsiooni. Igatahes, miks ma sellest räägin on see, et olen Kadri oma ihusilmaga näinud, temaga rääkinud ja julgen soovitada.

Kui nüüd jälle rääkida rikkusest ja jõukusest, siis M. Housel ütleb oma raamatus "Raha psühholoogia", et jõukus on see, mida sa ei näe ja et säästmisvõimekuse kasvatamisest olulisem on tagasihoidlikuma eluviisi kasvatamine.

Paindlikus ja kontroll oma aja üle on jõukuse nähtamatu tootlikkus (Morgan Housel)               

Olen nõus, aga krt ma tahan korraks vinguda. Ma olen tagasihoidliku eluviisiga, aga elu viskab praegu ikka selliseid vimkasid, et täiskasvanu eluga hakkama saamiseks tuleb leidlikkust üles näidata. Kui juba peaminister soovitab koopereeruda, siis parafraseerides kunagise menuansambli Kuldse Trio laulusõnu - otsin vanaldast, haiget, autot ja maja omavat töökat peigu! Teeme elamiskulud pooleks ja nii jääb ehk meile mõlemale rohkem raha taskusse.

...ja ära unusta MyFinancieri lehel ennast regada sooduskoodiga Monika1M2R3 

Veel soovitan lugeda blogi Rahalood postitust: "Eesmärgid on kasutud", kus autor soovitab eesmärkide saavutamiseks luua automaatseid süsteeme. MyFinancier on üks võimalus rahaasjade automatiseerimiseks. Aasta algusesse vägagi kasulik lugemine.

PS olen natuke mures ja püüan seda erinevatel viisidel varjata ja tõrjuda - heidan nalja, hoian ennast töö ja muude tegemistega hõivatud, et mitte mõelda... keskeakriis?






 

 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Tsiteerides klassikuid - mõned tahavad kõike, AGA nad ei kõnni katustel

Kolisin mehest lahku, mis nüüd saab? Ma olen ju nii vana?!

Stardipauk - minu vara ja kohustused