Räägin rahast ja arvutan iseenda netoväärtust


Ei hakka pikka juttu kerima...

Tahtsin rääkida rahast

Üritan oma netoväärtust välja arvutada ja vaatan, kuidas mul aasta lõpuks seis on. Novembris saan  õppelaenust lahti, sealt vabaneb 93€ kuus! Rohkem mul laenusid pole (kui mitte arvestada õppelaenukäendust eksmehele ja kohustust tema kodu kaaslaenajana - shit happens).

Vahepeal olen välja andnud veel ühe laenu (nüüd kokku kolm), milledelt makstakse intressi vastavalt kokkuleppele, iga nädal olen jätkuvalt ostnud Balti börsilt aktsiaid juurde ja LHV Kasvukontole raha lisanud. 

LHV investeerimiskonto ja Kasvukonto

Balti aktsiad on niimoodi rallitanud viimasel ajal, et tahes tahtmata tekib mõte: millal pauk tuleb? Numbrid on vägagi müstilised isegi minu investeeritud imeväikeste summade kohta. Kogu suve olen kogunud arveldusarvele raha. Mõtlen, et kas annan äkki pigem ärilaenu börsile lisamise asemel (tavapärasest rohkem läheb tänu hinnatõusule nagunii), ootan duumdeid, et siis osta, või tekitan endale lihtsalt suurema puhvri.

Igal juhul on eesmärk selle aasta lõpuks nende kahe konto koguväärtuseks saada 10k, mis seda rallit jälgides polegi väga võimatu, võib olla on see isegi liialt väike eesmärk (hetkel väärtus 8000€). 
Korra käis peast läbi, et OLEKS VÕINUD ikka LHV-d juulis osta rohkem (investeeringu suurus oleks olnud ca 800€), aga ei julgenud sellist summat alla panna. Kuigi tänase tarkuse juures, oleks ma julgelt võidumees olnud. Aga ei, ma ei tee seda rallit kaasa. Hetkeseis tundub kasiinos panustamisena ja ma olen selleks liialt alalhoidlik.

Enesekindlust annab hiljuti loetud mõte: "Investeerimisgeeniuse hea definitsioon on mees või naine, kes suudab teha keskpärast asja sellal, kui kõik tema ümber on aru kaotamas." (M. Housel, Raha psühholoogia, https://wwprint.ee/raamatupood/raha-psuhholoogia). 
Raamat on alles pooleli, aga olen juba leidnud päris häid soovitusi: 
  • raha teenimine ja säilitamine on kaks väga erinevat asja
  • ära kiirusta rikkaks saamisega
  • tea seda piiri, millal on piisav

Funderbeam

Funderbeam on täiesti unustatud koht. Seal on kaks emotsiooniostu vist aastast 2019. Hiljuti sisse logides avastasin, et Belief Water on kogu poti ilusti plussi vedanud. Emotsiooni ajel tegin sinna kaks aastat tagasi eraisikukonto (tänks for LaMuu) ja miinimumosalusega ostud, siis lugesin kusagilt, et eraisikuna pole seal mõtet üldse treidida... (ei mäleta miks). Seejärel tegin ettevõttekonto ja unustasin. 


Investments in total: 199.99 ja Total gain: +63.01%

Häda on selles, et ma ei saa hästi aru, kuidas seal treidimine käib ja kas või kuidas saan eraisikukontolt osakud ettevõtte alla tõsta. Ja nii ongi kogu asi sinnapaika jäänud. Selle teemaga tahan ennast paremini kurssi viia ja edaspidi ettevõtte alt keskkonnas edasi toimetada.

Rohumaa ja korter

Maale olen vahepeal väärtust lisanud. Lisaks eelmisel aastal tehtud maaparandusele ja võsalõikusele, on paigaldatud uus elektrikilp. Vana oli juba väga kole ja roostes. Käisin seal suvel trimmerdamas, et uuesti võssa ei kasvaks (jube täristamine). Enives, sinna potsatab ükskord maha üks aasta läbi elamiskõlbulik saunamaja vms ja ehk tahab mõni seal väikese tasu eest ka ööbida. 

Korter seisab endiselt jõude. Lihtsalt pole olnud aega ega ressurssi sellega tegeleda. Nüüd võib tekkida küsimus, et miks ma selle üldse ostsin või miks ma seda hoian. Sellepärast, et see on minu nö vihmafond. Magan öösel rahulikumalt, kui tean, et mul on vähemalt kuskile minna, kui midagi peaks juhtuma. On veel variandid korter müüa või välja rentida. Maakleriga olen suhelnud ja õige hinna korral on mõlemad võimalused olemas. Müügi kasuks räägib see, et kõik korterid on sealkandis ära ostetud. Välja rentimiseks on vaja teha eelnevalt mõned pisitööd. Aga esialgu on plaan ikkagi tasapisi sisustada ja hoida. Seda enam, et tütar soovib seal "oma toaga tegeleda".

Husteldamine lisaraha teenimiseks

Minu said hustlit, Würdi kruvide komplekteerimist, on kahetsusväärselt väheks jäänud. Seda ma hästi ei kujuta ette, kas mulle mahuks kusagile veel tööd juurde võtta (kui keegi pakuks, sest mul on kool ka), aga kulukohad võiks ikkagi üle käia (uuesti pere-eelarvet hakata pidama nt). 

Kui veidi lahtiste silmadega ringi vaadata, siis äkki õnnestub midagi tuluks pöörata. Inspiratsiooni ja ideid leiab kõikjalt meie ümbert. Näiteks Tinderist. Leidsin sealt ühe superviisori, kes mitte nii väikese tasu eest kuulab naiste möla.

Vaikimine kuld... Tinder kui turunduskanal - ole seal, kus on sinu sihtgrupp



Augusti alguses tegin selle nalja ka ära, et ostsin auto. Punnisin vastu kuni sain, aga siis juhtus, et väimeespoiss tahtis müüa, hind sobis, ostsin ära (võib olla oleks pidanud selle tonni ikkagi Balti börsile lükkama...). Veider on see, et päris mitmed on selle uudise peale küsinud - kas sul on load vä?!? Daaa... ma ostsin load koos autoga! Nali. Tegelikult mul on load tehtud juba 2005 aastal, aga pole sõitnud eriti.


Liiklus Pärnus jälle veits ohtlikum

Ja nüüd tam-taraa - minu netoväärtus

Mõjub üsnagi frustreerivalt, kui loed FB Naisinvestorite grupist, kuidas keegi hõiskab, et alustas investeerimist täpselt aasta tagasi ja pani kõik oma säästud sinna-sinna-sinna, siis ostis veel seda-seda-seda ja läbi loodud ettevõtte ostis veel seda ja seda..... Loed ja võrdled. Mina alustasin 2017. aastal sellest, et maksta ära "mõned asjad", võtta üürikas ja valisin poeriiulist toiduks 20 senti odavamad makaronid.

STOP! See ongi see koht, kus ma virutan endale vastu pead, et ikka meelde tuleks - sa oled sittakanti tubli olnud ja kõvasti tööd teinud! 
Meil kõigil on oma stardipakk ja stardipakett - ÄRA VÕRDLE ENNAST TEISTEGA!!! 


Selline algeline netoväärtuse tabel. Sambad panin juurde ilu pärast.


Põhimõtteliselt on minu mudel täiesti järgi tehtav. Me kõik alustame kuskilt. Kõlab läilalt, aga nii on. 

Mina tegin esimese sammuna pere-eelarve ja vaatasin, kuhu mu raha läheb. Eelarve pidamiseks on erinevaid viise ja võimalusi. Lausa liiga palju, nii et see oli minu puhul pikka aega isegi vabandus mitte teha pere-eelarvet, sest pole sobivat leidnud. Kuni lõpetasin vabanduste otsimise. Leidsin Dividendiinvestori lehelt tabeli http://www.dividendinvestor.ee/2015/08/25/praktilisi-napunaiteid-pere-eelarve-pidamiseks/ ja kohandasin.

Pere-eelarve on vajalik selleks, et vähemalt üks müsteerium lahendada - kuhu läheb raha? Kust tolm tuleb, on võimatu missioon ja tegeleme pigem tagajärgede likvideerimisega. Aga seda, kuhu raha läheb, annab träkkida. 

Seega püüa alustuseks pidada ca üks kuu pere-eelarvet (ega sa kauem nagunii ei viitsi). Nii et jõudu tööle ja head pihta hakkamist!

PS Iseenda netoväärtust tasub igal juhul kokku arvutada. Ka sel juhul, kui sul pole midagi (seda arvad sina). Netoväärtuse arvutamisel tuleb arvesse võtta ka kohustused - mina muide jätsin oma nooruse lollused (õppelaenukäendus ja kodulaenu kaaslaenaja kohustus) sisse arvutamata. Vot, do the math


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Tsiteerides klassikuid - mõned tahavad kõike, AGA nad ei kõnni katustel

Kolisin mehest lahku, mis nüüd saab? Ma olen ju nii vana?!

Stardipauk - minu vara ja kohustused