2020 aasta algus - plaanidest, investeeringutest ja motivatsioonist üldiselt


FFF kohustusi on summas 5000€ ja mul on kõva plaan see aprilli kuu lõpuks ära klaarida. Ah, et kuidas? Põhimõtteliselt jätkan samasuguse antisotsiaalse elustiiliga. Väljas ei käi, alkoholi ja tubakat ei tarbi. Riideid pole samuti ostnud juba pikemat aega, nagunii ei istu midagi normaalset selga ja lihtsalt ei viitsi. Ega mulle ostlemine eriti ei meeldi, väga väsitav tegevus.
Olen küll materialistlik inimene, aga mitte selles mõttes, et tahan asju omada, vaid on asju, mis muudavad elu mugavamaks. Kui mingi ostuplaan päevakorda tuleb, siis tavaliselt küsin endalt - kas ma saan ilma selleta elada? Kui vastus on jah, siis järelikult sisuline vajadus selle järgi puudub.

Kui nüüd riietest rääkida, siis õnneks mu kolleeg tassib kottidega mulle oma vanu riideid koju. Sealt olen ühtteist leidnud ja sellest täiesti piisab. Sest olgem ausad, enamus ajast mul on tegelikult sügavalt savi, mis mul seljas on. Välja arvatud trennis ja trenniriideid ostan rõõmuga ja need peavad olema ilusad ja mugavad.

Fantaasia vs realiti (kleit on laenatud)


Lisaks arvetest. Kui tavaliselt tasun lapse huviringide eest poole aasta kaupa, siis seekord maksan kuutasudena va tantsukool. Kool pakub arvelt -10% soodustust juhul, kui tasuda poolaasta korraga. Selliseid rahasäästvaid võimalusi tuleb kasutada. Käid küll rohkem raha korraga välja, aga kokku summa on väiksem. 
Igakuistele arvetele nagu telefon, prügi, elekter ja kindlustus, tegin nüüd püsimakselepingud. Mulle küll eriti ei meeldi, et keegi teine panga arveldusarve kallal toimetab (vanainimese asi), aga ajalugu on näidanud, et ma lihtsalt unustan ära. Katsun oma vastumeelsusest üle olla, sest võlgu olla meeldib mulle veel vähem.

Aga on kulutusi, mida võib käsitleda investeeringutena. Need on investeeringud iseendasse. Esiteks trenn. Jõusaali liikmekaart kehtib märtsi lõpuni. Selle ostsin ka soodushinnaga septembris. Kolm kuud 49€ (tavahind 79€), maksimaalselt lubati soetada 2 sooduskaarti, mida ma ka tegin. MMaces spordiklubis käin jõudumööda edasi, esialgu olen ainult jitsi teinud, aga liigun tasapisi tagasi mma poole. 
Sportimine on minu elus väga tähtsal kohal. See annab hea enesetunde, enesekindluse, spordi kaudu on minu ellu tulnud palju ägedaid inimesi ja elukvaliteet on kordades parem spordiga tegeledes. Kusjuures, panin tähele, et kui mul on seljas oma nimega särk, siis pingutan jõusaalis rohkem. Seega veel üks nipp, kuidas motivatsiooni hoida.

Teine oluline investeering iseendasse on näo- ja kehakreemid. Tegelikult mul on kodus paras nõiaköök - kreemid, maskid, koorijad, seerumid, erinevatele kehaosadele küll ööseks ja päevaks. Ja ma kasutan neid kõiki. Sest mulle meeldib ja ma tahan hea välja näha. Ja kui keegi ütleb, et tal pole aega või viitsimist ennast kreemitada, siis usun, et see on pigem valikute ja väärtushinnangute küsimus. Mina olen õppinud ennast väärtustama. See võttis aega, aga siin ma nüüd olen.

Laisa inimesena eelistan näiteks selliseid maske, mida pole vaja maha pesta. Armastan sellised kreemmaske, mida saan ööseks peale jätta või enne trenni/jooksma minekut sisse masseerida. Pärast lähen pesema ja ongi jälle hoolitsus tehtud. Kõik see loob hea enesetunde ja enda eest hoolitsedes saan bioloogilist vananemist ja kortse võimalikult kaugemasse tulevikku lükata. Et ikka hing ja ihu oleks kooskõlas. Üks salajane kortsuvastane nipp veel. Magan ainult selili... 
Minu jaoks on trenn ja iseenda eest hoolitsemine elementaarne hügieen, mitte luksus. Siinkohal võin küll öelda, et tehke mu sõnade JA tegude järgi. Olen liider by example. 

The idea is to die young as late as possible

Aga ma olen ka kõigest inimene. Püüan hoida fookust ja olla keskendunud eesmärkide täitmisele, aga ikka kipun ära väsima ja asi läheb lappama. Üks armas inimene kinkis mulle märkmiku, mille abil paremini plaane ellu viia, tegevused üles kirjutada, mille eest olla tänulik jne. Seal on koht, kus saan iga päeva jaoks koostada tegevuste nimekirja ehk minukeeli pleilist, mis ära tuleb teha. 
Ja jällegi pean tõdema, et olen Tagurpidi-Ants. Mina teen seda nimekirja tagurpidi st panen kirja tegevused, mis päeva jooksul korda saatsin, et mul oleks ennast hea õhtul tunnustada, kui tubli ma ikka olin. Minu puhul töötab see niipidi paremini. Vähemalt praegu.

Samuti püüan tuju üleval hoida kuulates motivatsioonikõnesid, podcastid on hea võimalus avastada uusi perspektiive ja kuulata teiste lugusid ja kogemusi.
Arnoldil oli hea ütlus plaan B kohta. Talle ei meeldi plaan B, sest kui sul on varuplaan, siis sa pole 100% pühendunud plaanile A ja kulutad osa plaani teostamiseks vajalikku energiat varuplaanile. Ehk, et oled juba eos arvestanud ebaõnnestumisega.
Hirmud on üldse suureks piduriks. Hirm ebaõnnestumise ees, hirm ennast lolliks teha. Mida teised meist arvavad...
Huvitav, et teiste arvamus meile nii palju korda läheb. 

Järgmiseks korraks üritan plaanidest parema ülevaate saamiseks mingi tabelilaadse asja valmis meisterdada ja seedin mõtteid, mis tekkisid kuulates Elu Looming podcasti Tõnu Vahtraga. Ja võib olla õnnestub mõni raamatki läbi lugeda. See viimane oli avalikult välja antud lubadus iseenda motiveerimiseks.

PS Kui siin õigekirja- või trükivigu esineb, siis palun vabandust. Kahtluse korral üritan googeldades selgusele jõuda kas ge, be, de, kokku või lahku jne.

Vahi krdi laki bastard, saab üle päeva...







Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Tsiteerides klassikuid - mõned tahavad kõike, AGA nad ei kõnni katustel

Kolisin mehest lahku, mis nüüd saab? Ma olen ju nii vana?!

Stardipauk - minu vara ja kohustused