Kinnisvara, minu ostud ja müügid



Kinnisvarakroonika

Mõtlesin, et peaks kõik liigutused kirja panema, mida ma olen kinnisvaraga teinud enne, kui need mälus tuhmuvad või päris ära kaovad. Varem nagu polnudki sellist tunnet, et ma midagi olen teinud. Nüüd paistab, et midagi nagu ikka oleks. 

Lisaks on mul veider suhe numbritega, aju trikitab. Lepingutes tuhnides leidsingi üsna mitu ebakõla. Seega, panen need parem siia kõik kokku, et oleks hea mäletada.

Väikese remargina olgu öeldud, et ma räägin "minu esimene üürikorter", et manifesteerida järgmisi tulema. Tegelikult on praegu ainult üks korter. Järgmise üürikinnisvara ostmine on plaanis 2025. Selle jaoks olen kogunud ja kogun jätkuvalt kapitali ja ehk õnnestub ka võimendust saada.

See on see koht, kus ma trimmerdamas käisin. 5 tundi!!! Pöial oli nädal aega tundetu

Rohumaaga tehtud tehingud:


* 2018 aprillis ostsin Eametsa Vara´lt (sisuliselt kohtutäiturilt, kes ostis võlas olevalt kaasomanikult tema osa) 4/42 kaasomandist, hinnaks 4500€ pluss tehingukulud. Tegemist on rohumaaga (17,9 ha) ja maal oleva elamumaaga (0,3 ha). Kaasomanikeks olid veel minu ema (19/42 osa) ja ema vend ehk minu onu (19/42 osa). Ema kinkis enda osa mulle ja onu osa ostsin välja 2019 detsembris. Onu soovis oma osa eest 10k, minul oli aasta lõpuks kogutud 7k. Kõhklesin veidi ja pakkusin, et ülejäänu maksan järelmaksuga. Läksin selle peale välja, et ta saab üle poole rahast kohe kätte ja tavaliselt detsembris inimesed tahavad raha. Tahtiski.

2020 mais tegin onule viimase osamaksu.  Rohumaa oli tol hetkel välja renditud 84 €/ha. 
2022 jaanuar vahetasin rentnikku ja tõstsin renditasu 120 €/ha.
Ise arvan, et maa ostmine oli mõnes mõttes elutehing. Mul on hea meel, et julgesin pakkumise teha just sel hetkel. Pealegi on sellel maal minu jaoks emotsionaalne väärtus. See oleks nagu "koht, kuhu minna", pakub turvatunnet ja annab enesekindluse.

See on vana talukoht, millest on järgi jäänud ainult vundamendikivid, aga seal on olemas elektriliitumine ja puurkaev. 
Unistan sellest, et panen sinna kunagi püsti väikse off-grid stiilis majakese. Sellise, mida saaks ka välja üürida. Hetkel üritan välja mõelda, miks keegi peaks tahtma sinna raha eest ööbima minna ja kuidas onni ehitamist rahastada.

Korterid ja flipid: 


* 2019 mai kuus ostsin maale 4-toalise korteri. Remonditud ja täielikult elektriküttega. Omanikul oli müügiga kiire ja soovis saada 9000€. Kuna mul endal oli pool summast, siis teise poole sain sõbralt laenuks. Ei tahtnud intressi ega andnud tähtaega: "Maksad siis, kui saad". Maksin talle siiski 5% laenusummast tänutäheks ja usalduse eest. Lõppude lõpuks ta andis mulle ikkagi kogu oma mustadeks päevadeks kogutud raha.
 
* 2022 täielikus kinnisvaratõusu laineharjal osteti maal korter ära 19 500€, notar oli juunis. Müüsin samas seisus nagu ostsin. Üritasin küll seda kohta koduks mõelda, aga minu jaoks logistiliselt ebamugavas kohas - 42km Pärnu linnast ja mulle kohe üldse ei meeldi sõidu peale aega kulutada. Lisaks kulud transpordile. Kasutasin maaklerit ja mulle laekus arvele 18k.

* 2022 aasta märtsis tegime kinnisvarapaarilisega Tartu lähedal ühe flipi. Numbreid enam ei mäleta. Minu osa sellest oli ainult nii palju, et "kas ostame?" ja vist oli 4000 või 5000 raha ja paari kuu pärast sai sellest 9000 raha. Midagi sellist äkki oli.

* 2023 veebruaris ostsin Pärnusse korteri. Kuna ma olen suhteliselt nõrganärviline ja madala riskitaluvusega, siis maksin sisse 60%. Kauplesin omanikult 2000€ alla ja sain täpselt hindamisakti hinnaga, 55k. Kodulaenu võtsin 15 aasta peale. Tagantjärele tarkusena oleks võinud võtta ikkagi maksimumi ja vähemalt küsida 25a.

* 2024 veebruar-aprill. Veel üks korteriflip, seekord Türil. Nüüd, aprilli alguses, oligi notar ja numbrid värskelt meeles. 4500 raha läks sisse ja 5890 raha tuli juurde. Meil oli väga hea maakler, kes rääkis isegi kõik tehingutasud ostja kanda. Päris õnnestunud flip ja minu osa sellest oli jälle umbes selline, et - ostame vä? Natuke koristasime ka, et asi nii õudne ei paistaks, muud ei teinud midagi.

Türi flip, vannituba enne ja pärast






Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Tsiteerides klassikuid - mõned tahavad kõike, AGA nad ei kõnni katustel

Kolisin mehest lahku, mis nüüd saab? Ma olen ju nii vana?!

Stardipauk - minu vara ja kohustused