Investeerimisfestival 2023 ehk ka rikkad nutavad

Mõtteid festivalilt:


👉 tean küll, aga ei tee - teadmised on kasutud, kui neid praktikasse ei rakendata
👉 aeg ja tervis on kõige tähtsamad ressursid
👉 homme ei ole unistuste hoidmiseks hea koht
👉 pane oma bucket listile ajalised tähised - võimalik, et naudid matkamist või surfamist 40-neselt rohkem, kui 80- aastaselt
👉 sea endale ajalised ja numbrilised tähised
👉 kasvata oma lastest iseseisvad inimesed
👉 ela nii, et sul oleks kellegagi spaasse minna, võta välja emotsioonidividendid pere ja sõpradega ning ära unusta iseennast
👉 mida sa tahad, et inimesed sinust mäletaksid?

NB! Kahetsen, et kohapeal märkmeid ei teinud

Hommikujooga Toosikannul. Aitäh Margit, et Sa olid nõus minuga seda teekonda jagama 

Investeerimisfestival - suvepäevad/puhkus/sünnipäeva- ja jõulukingitus, kõik ühes

See oli minu esimene kord üritusel osaleda. Tahtsin minna juba ammu, aga teadagi - juuli on töökuu ja pilet on ka üsna krõbeda hinnaga. Aga seekord otsustasin seda endale lubada, lisaks katsun oma uusaasta lubadust ikkagi täita - olla sel aastal (2023 a) sotsiaalsem. 

Esinejaid oli palju ja osaliselt nende ettekanded kattusid, aga keda kindlasti tahtsin näha ja kuulda olid: Raivo Hein, Kristi Saare, Katri Teller, Jaak Roosaare, Kadri Mäsak ja Kinnisvarajuttude seltskond (kahjuks jäin ilma ja pärast tere ei julgenud ka öelda).

Kogu festivali võiks lühidalt kokku võtta nii - raha on, aga päriselt vabadust mitte. Kristi Saare tõi näite ühest oma kliendist, kellel exceli järgi on kolme miljoni väärtuses kinnisvara, aga ikka kardab, et jääb nälga või, kas ikka saab hakkama. Kõrvalt vaadates tundub ebaratsionaalne, aga nii on ja ma täiega mõistan seda tunnet. 

Kui sa oled elanud pikka aega töö- ja säästurežiimil, siis võib juhtuda, et sealt ümber lülitumine vajab esmalt teadvustamist, et nüüd tuleb teha režiimivahetus ja siis mindseti muutus. Siin on suureks abiks ajalised ja numbrilised tähised, millal seda teha, sest inimesed kipuvad piire koguaeg edasi nihutama. Nt kui netoväärtus ulatub 250 tuhandeni, siis lahkun palgatöölt. 

Investeerimisfestivali ettekannetes oli minu jaoks päris palju äratundmist. Pidev töö tuleviku nimel on jätnud olevikus elamiseks väga vähe ruumi ja aega. Tahaks endale lõpuks ikkagi midagi rohkemat lubada, kui ainult ekstrakoguses süsivesikuid.... enne, kui elu mööda libiseb. Varem see mind ei seganud, olin nii pühendunud oma eesmärgi suunas töötamisele, aga nüüd on aeg oma ellu muutusi teha. Lapsed on suured ja oma esimesele korterile sain küüned taha - seda on päris palju ja ma olen enda üle uhke. 

Extrakogus süskareid - jäätis on minu teine nimi. Ja kummikommid. Ja šokolaad.... koogid


Aga, alati on üks aga: aeg ja tervis on taastumatud ressursid ja iseenda eest tuleb hoolitseda juba täna või sa maksad selle eest tulevikus. Kui üldse vead välja, see võimalus on ka olemas. Elame nii nagu me oleks surematud ja ma olen päris palju selle peale viimasel ajal mõelnud - aeg ei oota ja annab sellest halastamatult märku. 

Ostsin festivalilt Äripäeva Raamatuklubi raamatu "See üks asi" ja seal kirjeldas autor oma sõbra vanemaid, kes eluaeg kogusid raha, et siis ükskord pensionile jäädes nad hakkavad koos reisima. Kokkuvõtteks ema ei jõudnudki pensionieani. Tal diagnoositi vähk ja isa ei tahtnud peale naise surma üksi raha kulutada, kuna see oli koos kogutud.... ühesõnaga, aeg ei oota. Üks mõte veel, mis mind selles raamatus kõnetas: 

Kujutle, et elu on mäng, mille käigus žongleerid viie palliga. Need on töö, pere, tervis, sõbrad ja ausus. Sa püüad kõiki palle õhus hoida, aga ühel päeval mõistad, et töö on nagu kummipall, mis kukkudes alati tagasi põrkab. Ülejäänud neli - pere, tervis, sõbrad ja ausus - on klaasist. Kui ühe neist maha pillad, saab see pöördumatult kahjustada või puruneb kildudeks. 

Üsna sügavamõtteline, kas pole. 

Katri Telleri ettekandest jäi kõlama see, et unistustel võib olla suur hind. "Olen kogu elu sellest unistanud...". Unistama peab ja soovitatakse pigem suurelt, aga jälle see aga. Kui endagi minevikku tagasi vaadata, siis suures plaanis ma olen saanud kõik, mis ma olen tahtnud ja nii mõnestki soovist on kujunenud päris hea õppetund. Aga, pole halba ilma heata. Õppetunnid on kasulikud ja vajalikud, nüüd ei jää vähemalt miski hinge kriipima.

Kuna ma ise märkmeid kahjuks ei teinud, siis korjasin teiste märkmed kokku

Liisi Kirch nopped tema instagrammist:

👉Kui Sul on õiged inimesed õigetel kohtadel, siis on suur tõenäosus liigutada mägesid (Martin Sokk)
👉 "Be learn-it-all, not know-it-all" (@kristelkruustuk Microsofti juhti tsiteerides)
👉 Üles tuleb leida oma tugevused ja see, mis Sind käivitab. Õiges keskkonnas teed siis ilmselt suuri asju! (Kadri Kiisel)
👉 Lisaks rahalistele eesmärkidele on kasulik silme ees hoida ka teistsuguseid sihte, näiteks spagaat 60. juubeliks maha saada (@raivohein )
👉 Rohelised investeeringud on meie tulevik ning seda silmas pidades saab juba praegu rahaliselt isegi rohkem teenida (Alejandro Jimenez)
👉 "imposter syndrome" on täiesti normaalne nähtus, siis teed järelikult midagi õigesti. Investeerimine pole nullsummamäng, mõtle sellest kui "infinite game" (Guy Spier)
👉 On okei investeeritud raha kasutades endale ka midagi lubada. Jah, Sul on piisavalt! (@kristiinvesteerib ) Aga siis peab Sul enne olema välja arvutatud, kuhu Sa üldse jõuda tahad ja mida see numbrites tähendab (@kadri_masak )


Grete Karmaz (MyFinancier) festivali pärlid netist:

💎”Säästmine ja sissetulekute suurendamine käigu käsikäes.”
💎”Kõige õnnelikumad on need, kes on alustanud elu elamisega nüüd ega oota selleks finantsvabadust”.
💎”Inimsuhted toimivad samuti liitintressi alusel.”
💎”Aeg on meie kõige suurem vara ja raha võimaldab meil aega juurde osta.”
💎”Millele ja kellele ma päriselt tahan enda aega jagada, sest see on meie eluportfelli kõige väärtuslikum varaklass.”
💎”Elada tuleb alla oma võimete ja säästmine on elustiili osa.”
💎”Kui oled pühendunud, siis edu on vältimatu.”
💎”Kui tahad kuskile jõuda, peab olema eesmärk ja distsipliin, et sihipäraselt selle nimel tegevusi teha.”






Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Tsiteerides klassikuid - mõned tahavad kõike, AGA nad ei kõnni katustel

Kolisin mehest lahku, mis nüüd saab? Ma olen ju nii vana?!

Stardipauk - minu vara ja kohustused