Kas online broneerimissüsteem on kulu või pigem võimalus?
Sotsiaalmeedias kerides sattusin kunagi ühele meemile:
Kui keegi ripub juuksekarva otsas, siis mõtle, äkki Sina oledki see juuksekarv.
Selle mõtte idee oli nii võimas, et jäi kummitama ja ühe inimese ettevõtte kontekstis võiks seda tõlgedada vastavalt: kui sinu ettevõte ripub juuksekarva otsas, siis sina oledki see juuksekarv.
Sina oled see, kes vastutab ettevõtte käekäigu eest algusest lõpuni. Koristajast direktorini kõik ühes isikus.
Kuidas mina saan massaaži ja iluteenuste pakkujana liikuda edasi? Kuidas saaks veel paremini? Kuidas äris, mida ei saa teha kontaktivabalt, aega kasutada võimalikult optimaalselt? Kuidas pakkuda klientidele rohkem väärtust ning endal oleks samal ajal aega puhata, õppida, kogeda uusi asju ja tegeleda hobidega. Või nagu Paul Jarvis ütles, et kogu ettevõtlus on valik, kuidas ma soovin väljaspool tööelu elada.
Kas ma olen oma ettevõtte suurim takistus?
Takistus olen sel juhul, kui üritan kõik asjad ise ära teha ning samal ajal kasvatada sissetulekut. Juba teist korda võtan kätte Paul Jarvis´e raamatu "Ühe inimese ettevõte". Minu poolt vägagi soe lugemissoovitus. Sissetulekute kasvuvõimalusi ja kuidas iluteenuste pakkujana areneda, olen juba arutanud ja seda saab lugeda SIIN. Enamus loetletud tegevustest on endiselt tegemata (miks ma ei imesta).
Aga, olen ikkagi astunud sammu edasi. Katsetan SalonLife broneerimissüsteemi (alates mai kuust). Käima jooksutamine, õppimine ja eelduste loomine võttis aega 2 kuud. Õnneks on SalonLife inimesed ise päris aktiivsed küsimustele vastama ja personaalset abi pakkumas. Olen salongis kaheksast inimesest ainus, kes hakkas süsteemi kasutama. Töökaaslased panin sisuliselt fakti ette, et minu paberkalendrit asendab edaspidi tahvelarvuti. Aeg ajalt on mõni error, aga oleme saanud asjad klaariks.
Eelmisel aastal proovisin mõnda aega ka Setmore rakendust (tasuta versiooni), mis on ka tegelikult väga hea, aga selle kasutamine jäi soiku. Peamine põhjus ikkagi see, et paberversioon jäi kasutusse. Sel korral otsustasin olla kolleegidega julgemalt konkreetne.
Põhimõte, et PÜSIKULUD ON SURM, näikse küll hetkel vastu taevast lendavat, sest päris mitu igakuist kulu sain juurde.
Süsteem 20€, salongi wifi 15€, see teeb 35€ per kuu. Esialgne plaan oli soetada tahvlisse kõige odavam pakett, aga ilmnes tõsiasi, et ostetud tahvlis puudub mobiilse neti võimalus. Eeldasin, et see on elementaarne, aga tuleb välja, et eeldamine on jätkuvalt kõikide sitakeeramiste ema. Õnneks Sina minu armas lugeja, saad õppida minu kogemusest!
Tänu sellele võtsin rangemalt ette püsikulude inventuuri, vaatasin üle millised on lisateenimise võimalused, sest teenuste hinnatõus ei saa olla ainus lahendus (vähemalt nii ma sinisilmselt tahan uskuda) ja kus võiks veel olla mingi lisaväärtus kliendi jaoks.
Et siis SalonLife broneerimissüsteem...
- Hea, kui täistunnid oleks tahvlis/arvutis samamoodi näha nagu telefonivaates. See lihtsustaks administraatori konto kasutajate tööd oluliselt.
- Kas seda on võimalik kindlaks teha, millistest kanalitest liiklust kõige enam süsteemi tuleb (FB, IG, googel, koduleht)?
- Kas mitme teenuse peale koondarvet on võimalik teha? Näiteks kuu lõpus mitme teenuse peale kokku koondarve.
- Kliendi broneeringute ajalugu on olemas, aga oluline näitaja on kliendi LTV (lifetime value). Seda saab muidugi käsitsi kokku arvutada, aga see pole see.
- Ülihea, kui pausil oleks küljes rippmenüü, millega saab pausi kiirelt muuta broneeringuks ja nii, et pausi juures olev märkus jääks alles.
Kommentaarid
Postita kommentaar